Just In My Style , I'll tell U My ♥ . So ,This Is My Confessions . Drop That Beat

Sunday, October 2, 2011

PENSIL DAN PEMADAM


pensil : saya mohon maaf ..

pemadam : untuk ape ? awak tak de buat salah pun ..

pensil : saya mohon maaf kerana awak kesakitan disebabkan oleh saya. setiap kali saya melakukan kesalahan , awak selalu ada untuk memadamkannya . tapi setiap kali awak menghilangkan kesalahan saya, maka awak kehilangan sebahagian daripada diri awak sendiri. awak menjadi semakin kecil dan semakin kecil setiap masa ..

pemadam : betul tu. tapi saya tidak kisah. awak lihat, saya memang dicipta untuk melakukan hal ini. saya dibuat untuk membantu awak ketika awak melakukan sesuatu yang salah. walaupun satu hari, saya tahu saya akan pergi dan awak akan menggantikan saya dengan yang baru, saya sebenarnya gembira dengan kerja saya. jadi tolonglah , berhenti bimbang. saya tidak suka melihat awak sedih ..

pensil dan pemadam , sebuah kisah yang menyentuh haty . same macam kisah aku dan dia . aku di ibaratkan pensil , dan dia di ibaratkan pemadam . tiap kali aku buat salah , dia sentiasa bagi nasihat kat aku untuk memperbetulkan kesalahan aku tu . tiap kali aku buat hal , dia mesti marah aku dan suruh aku berubah . dan tiap akli aku sedey , dia sentiasa mendengar luahan aku . bila aku memohon pertolongan , dia sanggup menyusahkan dirinya untuk menolong aku . malah , bila aku marah , aku lepas jew kat dia , dan dia , dia masih bertahan dengan aku . thanks kawan . 

bila awak baca entry nie , dan awak rasa , awaklah orang yang saya maksudkan tu , yess , memang awaklah orangnyer . . terima kasih untuk segalanya . saya mungkin tak mampu nak membalas semua kebaikan yang awak berikan . semoga Allah saja yang membalasnya . 

6 comments:

Arzan Wok Wok said...

pensil dan pemadam sbuah crita menyayat hati aku...

Nissa Raaif said...

aku punnnn . :)

Nissa Raaif said...

aku x mention name orang yang aku anggap pemadam tu sebab aku nak bia orang tu sendiri tahu bahawa dia lah pemadam aku . sebab hanya dia ngn aku jah tahu gapo huk dia buat ko aku . jadi , kalu sapo-sapo raso dialah pemadam aku , jadi meme dialah orangnya .

Arzan Wok Wok said...

hehehehee...

Arzan Wok Wok said...

terharu aku mu wak gini ko aku sa... tq bnyak2 xdok org lgi wak aku bahagia ase aku ni diperlu kan untk org tu.. tq bnyok2 saa... mu kwan baik y aku cri seblum ni...

Nissa Raaif said...

mu bukan saem baik aku lagi aje .... mu berubah . sapa aty mu aje ........

Post a Comment

Give ur love here