Just In My Style , I'll tell U My ♥ . So ,This Is My Confessions . Drop That Beat

Saturday, April 16, 2011

FINAL PROJECT SEM 2

I’m back !! aku kembali selepas dua minggu sibuk buat final project .huh !! mmg penat gler wooo ... masa aku tak terurus gler .. aku ta cukup tido , ta cukup rehat , nak makan ngn nak mandi pun kadang-kadang ta sempat .. nak urus rumah , anak-anak aku pun ntah hilang kemana , baju bertimbun ta basuh , mmg bizi lah . ngeeee~~

final project aku yang first ialah illustrator .. dalam subject ni , aku kena buat poster filem ... banyak cabaran yang d tempuhi tuk siapkan kerja nie .. mula-mula kena pikir idea , pastu shoot gambar , trace and colour .. bab ni mmg aku lemah gler .huuuu ... pastu last skali kena frame poster aku tu . menangis-nangis sebab kerja ni siap hari ahad , pastu bile nak g frame tu , kedai tutup . so , mmg ta jupe lah kedai frame yang buka . aku ngn firna wana usaha pujuk pak cik syed  (pak cik yang kerja kat kedai frame) supaya buatkan frame tuk kiteorang .. nasib baik pakcik syed tu baik and dye sanggup buatkan . SYUKUR PADA ALLAH SWT 

Dalam kesedihan pun , sempat lagi kiteorang bergambar semasa keluar pergi frame .. <3 







Terima kasih banyak-banyak kepada Firna Wana , sebab sudi bekerjasama dengan aku yang tak pandai melukis dan mewarna nie .. kepada Gee Emma pun aku ucapkan Terima kasih kerana sanggup jadi model kiteorang .. alang , ila pun raisa ucap thanks coz sanggup teman kami g frame .. jasa mu akan ku semat dalam hati ....
Tajuk poster kiteorang ni ‘Sinderella Story’ Jalan cerita dye pun mcm kisah Cinderella laa jugak .. heeee . aku ngn firna wana jadi kakak tiri yang jahat & gee emma jadi siderella nya . putera ??? nak tahu sape puteranya , kena laa tunggu sampai cerita ni kua kat pawagam ye . hehehe :p

Hasil kerja aku ngn firna wana ... cantik tak ?? ni hasil kerja kiteorang sendiri .. bia laa x cantik sangat pun tapi kiteorg dapat gak siapkan dengan usaha sendiri ...

pengambaran 

masuk adobe photoshop

hasilnya :)

model-model poster film 'sinderella story'
si menawan ungu ~ wana . si cumil biru ~ raisa . si cantik merah ~ gee
final project grachic communication 
tuk subject puan ida ni aku gak banyak buat hal ngn puan ida dalam proses nk siapkan kerja nie . selalu kena marah sebab ta datang kelas , buat kerja lambat . heeee ... sory laa puan ida , saya sibuk pergi menari sebab tu ta datang kelas .. tapi aku sanggup ta tido untuk siapkan kerja aku ni . agpun aku minat buat benda nie .. lalalala ... 


aku kena design sebuah livery sebuah syarikat wedding planner ‘wedding galore’ .. mula-mula agak blur ang stress gak buat benda ni tapi atas bimbingan , nasihat , & dorongan puan ida , dapat gak aku siapkan . mula-mula aku kena sketch 10 gambar van dalam 10 keping tu , ada 4 set ( blakang ,depan , kiri ,kanan ) .. pastu submit , puan ida pilih tiga , kena lukis balik yang 3 tu bagi cantik-cantik & kemas , submit balik kat puan ida then dye pilih mner tercantik , pastu aku kena warna and masuk dalam adobe illustrator ..
aku kena trace sebuah van , pastu warna , then masukkan gambar kat adobe photoshop ... ni lah hasilnya ........





van ni ader moccupnya tapi ta sempat nak ambik gambar sebab aku da buang .. ta cantik .. menagis-nangis aku nk buat moccup tu sebab ta tw caranya .. tapi Allamdulillah sebab dapat laa jugak aku buat moccup ni.. sekurang-kurangnya aku da ader pengalaman & harap akan datang aku boley buat moccup yang lebey baek lagi ... yeah !! chayok .. 

final project graphic media digital ...
aku sekali lagi bersama firna wana di tugaskan untuk membuat satu magazine yang berkait dengan graphic or pape tentang art . kami d beri tugas tuk siapkan sebuah magazine yang berkaitan dengan pop art .





last sekali , final project tuk visual communication ... 
dalam final project ni aku bergabung tenaga dengan huda . tension gak buat benda ni sebab aku kena tiru sebijik artwork jean micheal basquait (pelukis terkenal zaman dulu) nak tiru dye punyer lukisan , nk warna , nk campur warna , huh mmg agak susah laa bagi org yg ta pandai melukis mcm aku ni.. tambah-tambah papan tu besar = 3x3 ½  . aku harap en.pian terima laa hasil yg kiteorang buat ni ... 


gambar sebenar 
hasil lukisan aku ngn huda 
raisa & huda :)

No comments:

Post a Comment

Give ur love here